Mesekerámia

Kínos...Amikor a megrendelő nem fizet.

2014. november 11. 20:53 - mesekeramia

Átvertek, vagy nem?:)

Régen nem írtam és mostanában -sajnos- elég gyakran foglalkoztat egy téma, amit elég kínosnak érzek.. Nem csak a magam számára.

Nos, elég sok a "kintlévőségem", ez magyarul azt jelenti, hogy vannak, akik rendelnek, egyedit, névvel-mintával, bármivel, jelzem, hogy viszonylag sok idő mire elkészül, ez nem is zavarja őket, amikor elkészül tetszik is nekik, szívesen át is veszik - de fizetni nem tudnak.

Mivel nem az első hasonló eset amibe belefutok, leszoktam már arról, hogy a tárgyakat előre odaadjam, elküldjem.

Így elkezdődik egy hónapokig tartó "hitegetés", magyarázkodás. Rá szoktam kérdezni, hogy meggondolta-e magát, nem mondom hogy korrektnek tartanám, ha így történne, de még mindig sokkal egyenesebb, mint eltünedezni, majd amikor rákérdezek magyarázkodni, sokadjára.

Tisztában vagyok vele, hogy nem ez az első, ami egy háztartásba kell. És sajnos ezt sokan érezzük így. Viszont a magam részéről soha semmit senkire nem tukmáltam, nem vagyok kereskedő, vagy kupec, aki rendel, szabadon teszi, nem tartok pisztolyt senkinek a fejéhez.:) Ráadásul ezek mind kivétel nélkül olyanok, akiknek egyedi minta, felirat, név kell, szóval senki másnak nem fog kelleni.

Türelmes vagyok, nagyon és megértő is, szintén nagyon, sokszor jóhiszemű is - de ezt az utóbbit sajnos kezdem elveszíteni. És ez az, ami a leginkább zavar, az okozott anyagi kár másodlagos az érzelmi az első.
Már nem küldöm házhoz a kifizetetlen csomagot, mert vannak, akik ezt is elfogadják. nagyobb rendeléseknél előleget kérek. és elfogadom, ha valaki előre fizet, pedig ez régebben elképzelhetetlen lett volna.

Ha az átvétel a probléma - a postaköltség drága, érte jönni nem tud- felajánlom azt is, hogy elviszem, ha éppen arra járok. Amikor ennyi rugalmasság ellenére sem adódik alkalmas időpont hetekig sem, az számomra gyanús..

Bennem kérdés, hogy ha valakinek nincs rá anyagi lehetősége, akkor miért rendel? Ha meggondolta, miért nem vállalja fel? Ha nem veszi át jó ideje, akkor miért rendel még ugyanannyit, hogy majd egyben rendezi?Ha hetek-hónapok után megkérdezem, hogy mikor számíthatok a munkáim ellenértékére, akkor mi értelme azt mondani, hogy pl. hétfőn/októberben, ha semmi nem történik sem hétfőn, sem októberben. Sosem teszek fel olyan kérdést, ami hazudni kényszerít bárki mást. Miért teszi mégis?

Tény, hogy én a gyerek iskoláztatása, rezsi kifizetése, akár a ló fejadagja stb. után jövök. Kinek-kinek lehetőségei szerint. Tudomásul veszem, de végül is meddig?:)

Vagy érezzem magam kellemetlenül én, elvégre "naiv" voltam, akár szégyelljem is, hallgassak róla? Miért nem kértem előleget? Mert eddig sem tettem, tőlem csak azt "kell" átvenni ami tetszik, és ha pár hétbe beletelik az elkészítésük, akkor az átvételt sem várom el, hogy azonnal megoldódjon. Itt hónapokról van szó, és a hozzáállásról.
Nos, nem fogom magam kellemetlenül érezni. És  ami talán drasztikusabb, hogy hallgatni sem.

Miért? Nem, nem bosszúból.. Első körben az a célom, hogy megegyezzünk, ez talán a fentieken kívül újabb motivációt jelenthet. Ha mégsem, akkor egyfajta elővigyázatosság. Fontos, hogy a jóhiszemű emberek - és tudom, hogy mi vagyunk többen- megmaradhassanak olyannak amilyenek. Én legalábbis nem szeretnék gyanakvóvá és bizalmatlanná válni pár nehéz eset miatt.

Sokkal célravezetőbb, hogyha a nem jóhiszeműek neve kap némi publicitást. Ez még nem becsületsértés.
Természetesen mielőtt bárki nevét az oldalamon, az ő oldalán, személyes profilján, hozzászólásban, a közösen használt csoportokban ilyen kontextusban megemlítem meg fogom keresni privátban az érintetteket, hátha sikerül ezt elkerülni, mert nem szívesen tenném.

De ha nincs más megoldás és vannak, akikkel hónapok alatt sem sikerül tiszta vizet önteni a pohárba, akkor lelkifurdalás nélkül meg fogom tenni, és nem, nem én vagyok a kicsinyes, de augusztus már régen volt.:)

Csak szeretném, ha mások például tanulnának az én "hibámból". Nem azt akarom, hogy ne legyünk többet jóhiszeműek, nálam és sok más embernél ez az alapállás és így van jól. De azt érdemes lehet nyilvánosságra hozni, hogy kivel legyünk gyanakvóak.

Remélem, hogy eljut azokhoz, akiknek szól, és még a végén az is kiderülhet, hogy nem is szól senkihez:), mert többségében nincsenek ilyen problémák, a legtöbb ember aki megkeres kedves és megbízható, azzal semmi baj nincsen, aki még sosem ígért meg semmit konkrétan, vagy azt mondta hogy nem tudom átvenni csak jövő hónapban, de akkor átveszi.

A legjobban annak örülnék, ha megnyugtatóan le tudnánk zárni ezt a néhány függőben lévő történetet, én mindig nyitott vagyok rá, hogy felülvizsgáljam a saját elképzeléseimet, amik lehetnek akár előítéletek is, de kérlek, most már adjatok rá valami okot.:)

Ha szeretnél e-mailt kapni a friss blogbejegyzésekről, kérd a Mesehíradót, a Mesekerámia hírlevelét ITT>>.

Köszönöm a figyelmed:
Dudás Emese

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesekeramia.blog.hu/api/trackback/id/tr186888067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása