Mesekerámia

Itt a nyár, a fesztiválszezon! A Mesekerámiák útra keltek.:)

2016. június 28. 03:34 - mesekeramia

De van értelme egyáltalán 'vásározni'?

Azért attól messze vagyok, hogy minden hétvégén menjek velük valamerre, de most júniusban úgy jött ki a lépés, hogy 11-én Turán, a Mesefesztiválon jártunk, egy héttel később pedig Maglódon, a MoKa fesztiválon.

Kezdem a tanulságokkal, az az izgalmasabb része.:)

Miért jó rendezvényre járni?

  • A személyes kapcsolat miatt, jó találkozni azokkal, akikkel online már ismerjük egymást.:)

  • Lehetőséget teremt arra, hogy azok is megismerjék a Mesekerámiákat, akik a rendezvényen látják először.

  • Jó látni, hogy azok, akik teljesen közönyösen sétálnak el az ékszerek, játékok, lekvárok stb. dzsungelében odakapják a fejüket, hogy hát ez mi.:)

  • Jó látni azokat, akik úgy igazán lelkesednek.:)

  • Jó érzés a munkáimat vállalni. A meseváros előtt ez nem volt ilyen egyértelmű..

  • Szeretek köztük rendezkedni, fotózni, egyben látni őket.

  • Egyszerre sok vevőt jelent, ez elég kényelmes.

 

Miért nem megyek sokkal többször rendezvényre?

  • Alig van erre való árukészletem (jó sok apróság), ehhez is idő kell. Még mindig ott tartok, hogy próbálom befejezni az áprilisban elvállalt egyedi feladatokat (!!!) és töltögetem a webshopot.

  • Nem vezetek, jogsim sincs, nem is akarok. Így ebben nem vagyok önálló, ehhez kocsi kell.

  • Nagyon sokat kell pakolni, mire a műhelyt összepakolom a kocsiba az fél nap, de inkább egy, hogy tényleg minden, vagyis MINDEN nálam legyen, legyen nálam.:) A zöld rajzszögtől a fekete drótig..
    A helyszínen is vagy 2 óra. 2x2 óra, mert haza is kell menni, ott ismét kipakolni.

  • Nincs tisztességes standom, ami véd az esőtől, a mázazáshoz használt asztalomat szoktuk a kocsiba tuszkolni.

  • Nem hiszem, hogy tudnám ezt ilyen intenzíven, szívvel-lélekkel csinálni hétről-hétre, így ritkán nagyon szuper élmény, maradjon ilyen.:)

  • Nekem a net nagy biztonság: egyrészt valamennyire értek hozzá, míg a valóságban nagyon nem vagyok egy kereskedő alkat. De tényleg nagyon nem.:)

    Addig ott nyüzsgök, amíg nem pakoltam ki, addig nagyon érdekel, utána meg el is bóklászok, sokszor úgy szólnak, hogy menjek már vissza, kellene adni számlát.:)

  • A neten nem kardoznak a csigák a szarvukkal, amikor éppen nem nézek oda.:)

  • A net otthonos - a Mesekerámiás Facebook oldal olyan családias, szinte már ismerjük egymást, a rendezvényen csak kevesen ismernek.

  • A neten nem kell hajnalban felkelni, a wesbhopból még én sem kések el.:)

  • Anyagilag van kockázata. Sok idő, energia és nem biztos, hogy megéri.
    Korábban (még a Meseváros előtt, a fazekas holmikkal voltam 5 vásárban, a helypénzt és a benzint egyik sem hozta vissza).

 

Mesefesztivál

Ide meghívtak már tavasszal, a mesés helyszínre és tematikára nem is lehetett nemet mondani, annyira témába vág.

mesekeramia_mesefesztival_tura_kastelyg.jpgA turai kastély gyönyörű, az állapota nem a legjobb, de így is lenyűgöző, sőt.. megkockáztatom, hogy hangulatában így nyűgözött le igazán, még sosem láttam ennyi mohát belső, hámló vakolatú falon és ez most tényleg nem irónia, teljesen odavagyok ezekért.:)
Mi bent voltunk a kastélyban, rossz időt mondtak aznapra, és bejött, elég nagy eső lett délután. Előző nap még úgy volt, hogy kint leszünk a kertben, és a fákat fogom feldíszíteni ajtókkal, ablakokkal.

Ez nem jött össze..:)

Mit lehet tenni, ha az utolsó pillanatban változik a kép?:)


Szeretem a spontaneitást, de alapvetően nem ilyenkor, nekem a kitelepülés elég ritka élmény, már 3 nappal előtte mást se csinálok, csak pakolok, tervezek, mit hova rakjak, akasszak, milyen széles az asztal, hogy fér el a kisvasút, a bőrönd, a faforgács, a pillangós kosár, milyen legyen a terítő - és amikor kitaláltam, le is rajzolom.:)

Na jó, csak vázlatosan, de mégis. Aláírom, kicsit mániás vagyok.

És erre kiderül, hogy bent leszünk, ahol nincs fa. Oszlop van, de arra nem nagyon lehet rögzíteni, szóval ki kellett találni valamit gyorsan, miből lesz műfa..

Még jó, hogy nem sokkal a Mesefesztivál előtt vettem pár tekercs hullámkartont, az elég magas, na de elég ronda. Még a múlt évről maradt zsákvászon, abba gyorsan betekertük és kész is volt.:)

Nem mondom, az igazi szebb, de így alakult és néha egy gyors félmegoldás többet ér, mint egy semmilyen.:)

Kerámiák a kastélyban!

Annyira tán nem is nézett ki szörnyen.:) Az asztal az oszlop másik oldalán volt, L alakba barikádoztuk el magunkat. Mindenki más kint volt, a többi kézművesek, azt hiszem csak mi voltunk bent, aki akart megtalált és legalább nem áztunk rommá.

mesekeramia_mesefesztival_tura_kastely_stand.jpg

 

Kicsit félhomály volt, de szerettük. Időnként nagy volt a jövés-menés, sok volt a gyerek, imádták a vasutat, amiben folyton kimerült az elem, legközelebb 10-et viszek.:)

Ami külön öröm, hogy többen is eljöttek "Mesekerámiások", nagyon jó volt találkozni az ismerősökkel, az ismeretlen ismerősökkel, de még az idegenekkel is.:) Még ajándékokat is kaptam! <3

Ki se pakoltunk otthon nagyon, nem is volt érdemes, mert pár nap múlva újabb rendezvényre mentünk.

MoKa Fesztivál

Itt is tudtam már tavasz elején, hogy számítanak rám, ráadásul a műhellyel szomszédos településen, Maglódon, szóval nem is kellett messzire menni.:)
Jó sok kézműves volt kint a tájház udvaron, illetve a közösségi ház termeiben,  de mi megint külön helyet kaptunk, kedves biokertész ismerősömmel együtt. Úgy látszik engem a szervezők inkább elzárva tartanak.:)

Nekem nagyon tetszett: egy szép belső udvar, szökőkúttal, az volt a feladatunk, hogy töltsük meg élettel.
Gábor hozta a növényeit, nagyokat is, meg rönköket, azokba és azokra installáltam, meg a szökőkút köré.
Körbe lehetett sétálni az egészet, nem mondom, féltem sokszor, hogy valami törik, vagy dől, ha borítják - de nem volt semmi gond.:)

Kerámiák a kertben!


mesekeramia_keramia_installacio_moka_jpg.jpg
Szerintem az arra járóknak tetszett a látvány, itt valamivel kevesebb volt a gyerek, de a felnőttek is megálltak, leültek a szökőkút szélére a kerámiák mellé pihenni egy kicsit, és a legtöbb arcot sikerült felderíteni a látvánnyal, ami nekem elképesztő jó érzés, már ezért megérte.. és persze a képek miatt, amiket csinálni lehet.

Tulajdonképpen engem (is) rabul ejt, lehet, hogy ciki bevallani, mert én csinálom, de ez van..

Amúgy meg szinte sose látom őket így egyben, vagy csak nagyon ritkán, az más, amikor 1-2 darabot kiviszek a kertbe fényképezni..

És akkor nagyjából meg is érkeztünk a bejegyzés végére, összegzésképpen még annyit, hogy el tudom képzelni, hogy idővel jelen legyenek a kerámiák a nagyobb rendezvényeken elég rendszeresen, de egyelőre még nem ez a prior.:) Az idei évre más tervem van, de az még TITOK.:)

Végül még két nagyon személyes dolog, a rendezvények kapcsán, gondolkodtam, hogy ezekről írjak-e, de miért is ne..

Ebbe a bejegyzésbe már nem fér, de legalább vannak a jövő hétre szaftos témák, mert ott volt a "konkurencia" is, sőt, olyan is volt, aki eltulajdonított néhány ablakot.:) Hamarosan mesélek.

Ha addig is megnéznél több képet is a rendezvényekről, itt találod:

https://hu.pinterest.com/mesekeramia/rendezvények

 Ha szeretnél e-mailt kapni a friss blogbejegyzésekről, kérd a Mesehíradót, a Mesekerámia hírlevelét ITT>>.

Köszönöm a figyelmed:
Dudás Emese

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesekeramia.blog.hu/api/trackback/id/tr188850930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása